Max Verstappen autózta a leggyorsabb kört a Szingapúri Nagydíj első szabadedzésén, mögötte a Ferraris Sebastian Vettel a második, míg a Mercedesszel Lewis Hamilton a harmadik helyre kormányozta autóját.

 

Helyi idő szerint 16:30-kor kaptak zöld jelzést a pilóták a Szingapúri Nagydíj első szabadedzésén, ahol 32 fokos levegő, és 43 fokos aszfalt hőmérséklet fogadta csapatokat, miközben a páratartalom 59%-os értéket mutatott. A edzés során több csapat is új elemeket tesztelt autóján. A Ferrari egy új orr kiképzést és padlólemezt vitt pályára, melyről már korábban beszámoltunk. A Racing Point egy új első szárnyat próbálgatott, mely az idei autó utolsó fejlesztését jelenti, és 2-3 tizedes gyorsulást remélnek tőle. Szintén új első szárnyat hozott az Alfa Romeo is, melyet áramlástani jelzőfolyadékkal is elláttak. 

Nagyon óvatos tempóval indítottak a pilóták, hiszen a pálya még rendkívül poros volt, az egyébként is alacsony tapadás sem állt még teljes egészében rendelkezésre. Ennek ellenére az edzés elején a két Mercedes diktálta a tempót, Max Verstappen néhány tizedmásodperces lemaradással követte őket. Az új szárnyat próbálgató Racing Point-os Lance Stroll az edzés közepe felé haladva autózott egy erős kört, ugyanis kemény keveréken a negyedik helyre ugrott fel. A másfél órás edzés közepén a végsebességek tekintetében apró szórást láthattunk, ugyanis a top 10 között mindössze 3 Km/h eltérést mértek.

 

  • Facebook

Végsebességek az edzés felénél. A top 10-ben mindössze 3 Km/h a szórás. Forrás: Formula 1 twitter

 

Hiába azonban a legjobb végsebesség, a két McLaren tisztes távolból, 3-4 másodperces lemaradással csak a mezőny végén tanyázott az edzés nagy részében. Közel 1 órával a zöld lámpák kialvása után Charles Leclerc lágy gumikon átvette a vezetést Hamiltontól, ám a váltója hangos puffanás kíséretében meghibásodott, így azonnal a bokszba kellett hajtania. Ekkor jött Verstappen, aki további két tizeddel szorította lejjebb a nap legjobb idejét.

 

  • Facebook

Leclerc 32 perccel az edzés vége előtt, technikai gond miatt lassú tempóval gurult vissza a bokszba. Forrás: Formula 1 twitter

 

Az utolsó fél órába érkezve előkerült a piros zászló is, ugyanis Valtteri Bottas sokallt be a Mercedesszel, és a W10-et a falba rakta, kiadós plusz munkát adva ezzel a Mercedes szerelőinek. Az utolsó 20 percre végül újra kiadták a zöld jelzést, így a pilóták ismét neki lódultak. Az eddig kényelmesen körözgető McLarenek ekkor feljebb kapcsoltak, fokozatosan emelve a tempót. Nico Hülkenberg is össze rakott egy erősebb kört, amivel egészen a hatodik helyig ugrott előre. Befért még mindkét Toro Rosso a top 10-be, a két Alfa Romeo pedig – lassan szokás szerint – még nem erőltette meg magát, csupán a 13-14. helyen végeztek. A kezdeti erősebb körök után a Racing Point párosa a hosszabb etapokra, és az új szárny megértésére fókuszált, így őket az eredménylista hátsó felében találhatjuk meg. Az élen már nem történt nagy változás, azonban érdemes megjegyezni, hogy Lewis Hamilton úgy állt harmadik helyen 6 tizedes lemaradással, hogy a kemény keveréken futotta legjobb körét, míg Verstappen és Vettel egyaránt a lágyakon.

Az első szabadedzés teljes végeredménye:

  • Facebook

Share This