Sebastian Vettel nyerte a három biztonsági autós fázissal tarkított Szingapúri Nagydíjat, közvetlenül csapattársa, Charles Leclerc, valamint a Red Bullos Max Verstappen előtt. A két Mercedes rosszul taktikázott.

 

 

Hiába indult a futam helyi idő szerint 20 óra 10 perckor, a levegő még mindig 30, az aszfalt pedig 37 fokos volt. A rajt incidens nélkül zajlott, ahol a két Ferrari kiváló rajtot fogott; Leclerc elhúzott, Vettel pedig agresszíven támadta Hamiltont. Carlos Sainz és Nico Hülkenberg kicsivel később összeakadt, amikor is a német hátulról eltalálta a McLarent, defektet okozva a spanyolnak. Hülkenberg is kiállni kényszerült, a bokszban kemény keveréket kapott. Az ötödik körre az élmenők között megfagytak az idők, mindenki igyekezett spórolni az abroncsokkal. Leclerc előnye 1 másodperc körül alakult, míg Vettel 2 másodperccel maradt le Hamilton mögött, majd jött Verstappen, Bottas és Albon. A középmezőnyt Norris vezette a McLarennel, miközben a mezőny végéről induló Ricciardo gyors ütemben zárkózott fel, a 9. körre már 7 helyet előrelépve a 13. pozícióban haladt.

Sorrend a 10. körben:
Leclerc, Hamilton, Vettel, Verstappen, Bottas, Albon, Norris, Giovinazzi, Magnussen, Gasly, Raikkönen, Kvyat, Ricciardo, Stroll, Perez, Grosjean, Hülkenberg, Kubica, Russell, Sainz

  • Facebook

Ricciardo a DRS zónában kapta el Kvyat-ot, nem sokra rá Stroll is így tett az orosszal.

A 11. körben Ricciardo már Kvyat Toro Rossoját szemelte ki magának, és a DRS zóna végén meg is tudta őt előzni, s tette ezt a lesipuskásként érkező Stroll is, aki szintén elment az orosz mellett. Egy körrel később csapattársa, Sergio Perez is megérkezett Kvyat mögé, előzését szintúgy siker koronázta. Miközben Hülkenberg a 14. körben megérkezett Grosjean mögé, az élen nagy taktikai harc alakult ki. Mindenki óvta a gumikat, 1:49-nél alig jobb időket dobálva kocsikáztak. Mivel a két Ferrari közre fogta Hamiltont, így taktikailag hátrányban álltak a németek. Még ebben a körben a normál, tervezett kiállások sorát Perez nyitotta, kemény keverékre váltott a mexikói. Hamarosan követte őt Kvyat majd Raikkönen is; a kiállásukat követően előbb Kvyat, majd Perez futotta meg a verseny addigi leggyorsabb idejét, melyek 2-3 másodperccel voltak erősebbek az élmezőny által diktálttól. A fenti hármas ekkor megérkezett Robert Kubica Williamse mögé, aki meglehetősen agresszíven védekezett; Raikkönen gyorsan átrágta magát rajta, de Pereznek és Kvyat kellett még egy kör ugyan ehhez.

  • Facebook

Vettel győzelmének egyik kulcsmomentuma : első kiállását követő körét nagyon megnyomta, aminek hála Leclerc csak mögé tudott visszatérni saját kiállását követően.

A 20. körben aztán Vettel és Verstappen egyszerre állt ki a boxba, mindketten a kemény keverékre váltottak. Lewis Hamilton közben fél másodpercre zárkózott fel Leclerc mögé, aki Vettel példáját követve a 21. körben kiállt, Hamilton viszont kint maradt. Eközben Sebastian Vettel nagyon erős tempót diktált, és a bokszból érkező Leclerc csak mögé tudott visszatérni. Egy körrel később a Mercedes kihívta Bottast a bokszba, Hamiltont viszont továbbra is kint tartották. 

Állás a 25. körben:
Hamilton, Giovinazzi, Gasly, Ricciardo, Stroll, Vettel, Leclerc, Verstappen, Bottas, Albon, Hülkenberg, Norris, Magnussen, Raikkönen, Perez, Kvyat, Russell, Grosjean, Kubica, Sainz

Hamiltont a 27. körben hívták ki kerékcserére, Bottas elé érkezett vissza, akit rádión kért a csapat a lassításra, hogy mindenképp elé érkezzen vissza a brit. Vettel ekkorra megelőzte Strollt, de Leclerc beragadt a kanadai mögé, miközben hátulról érkezett Verstappen is. Közel két kör telt el, mire Leclerc is túl tudott jutni a Racing Pointon. Vettel előbb Ricciardot előzte meg, a versenyt pedig Giovinazzi vezette Gasly előtt. Nem sokáig, ugyanis Vettel előbb Gaslyt előzte meg nagyon keményen, majd kisvártatva Giovinazzitól átvette a vezetést. Mindössze két kör alatt 4 másodperces előnyt épített ki, a 32. körben kiállt a bokszba Stroll is.

  • Facebook

Vettel gyorsan átfűzte magát a kiállásukat elodázó Gaslyn és Giovinazzin.

A 34. körben Daniel Ricciardo előzésre szánta el magát Giovinazzival szemben, azonban a manőver félresikerült; megúszott a Renault alatta és össze ütköztek, aminek defekt, illetve mindkét pilóta számára boksz lett a vége. Mindketten kiváló futamot tudhattak magukénak, ezzel pedig az egészet kidobhatták a kukába. Ha Szingapúri Nagydíj, akkor Safety Car, most sem úsztuk meg nélküle. A 36. körben Romain Grosjean előzte volna Russellt, ám a falba forgatta a fiatal brit pilótát, így beküldték az SC-t. Kvyat, Sainz, Giovinazzi és Hülkenberg ki is használta ezt, és kiálltak a bokszba friss abroncsokért. Mindez Sebastian Vettelnek jött nagyon rosszul, aki 5 másodperces előnyét vesztette el ezzel Leclerccel szemben.

  • Facebook

Grosjean ezt benézte, Russell futamának itt lett vége.

 

Az első 11 pilóta kemény keveréken futott, miközben a 40. körben az alábbi sorrendben várták az SC fázis végét:
Vettel, Leclerc, Verstappen, Hamilton, Bottas, Albon, Norris, Magnussen, Raikkönen, Perez, Stroll, Gasly, Hülkenberg, Kvyat, Giovinazzi, Ricciardo, Kubica, Grosjean, Sainz.

Vettel szokásához híven jól kapta el az újraindítást, Leclercet magabiztosan szakította le magáról. Stroll azonnal megtámadta Gaslyt, a francia azonban vissza tudta verni a kanadait. Rögtön ezután Stroll bal első defektet kapott, így kiállni kényszerült. Itt azonban nem ért véget a Racing Point kálváriája, ugyanis Sergio Perez autója a 43. körben lelassult, és a pálya szélén állt meg. Mint kiderült, a csapat szólt neki, hogy állítsa le az autót, valamilyen súlyos problémát észleletek. Be is jött ismét a Safety Car, mely végül csak a 48. körben állt ki. Vettel ismét jól jött el, a megfelelő ritmusban indulásnak köszönhetően a kör végére már 1 másodperc közeli előnyt épített ki. Hátrébb Kvyat, Grosjean és Ricciardo kakaskodott egymással, Nico Hülkenberg pedig megelőzte Magnussent, fellépve a 9. helyre.

  • Facebook

Kvyat pozíciót fogott Raikkönenen, de a finn talán rosszul mérte fel a helyzetet és a Toro Rossoba fordult. K.O.

Az 50. körben Kvyat messziről vetődött be Kimi Raikkönen mellé a belső íven, ahol a pozíciója meg is volt, Raikkönen azonban bele fordult a Toro Rossoba, aminek következtében az Alfa Romeo bal első futóműve eltört. A bukótérben veszteglő Alfa Romeo miatt harmadik alkalommal is pályára küldték a biztonsági autót, ami tovább növelte Vettel pillanatnyi győzelmi esélyeit. Nagy csata volt kibontakozóban a 7. helyért, Gasly próbálkozott Norrisszal szemben, miközben Hülkenberg is közeledett feléjük. Lance Stroll a 16. helyen nagy elánnal támadta Kvyatot, azonban az orosz sikeresen vissza tudta verni a kanadai rohamait, igaz csak ideiglenesen. Stroll fél körrel később előbb külső íven előzte meg Kvyatot, majd Kevin Magnussent is maga mögé utasította friss lágy gumikon támadva.

  • Facebook

Lance Stroll az egész futamon nagy hévvel versenyzett. Kvyat és Magnussen volt az áldozat.

5 körrel a vége előtt Leclerc 1-1,2 másodperces távolságról követte Vettelt, Verstappen a harmadik helyen már 3 másodpercre lemaradva. A leggyorsabb körért járó pontra is elkezdtek ekkor ráhajtani, Vettel az 56. körben megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét. A verseny végéig nem történt már változás a sorrendet illetően; bár Hamilton még megpróbálta elkapni Verstappent, nem tudta átverekedni magát a hollandon. Sebastian Vettel ezzel idei első, pályafutása 53. győzelmét aratta, több, mint 1 éve nyert utoljára futamot. Leclerc a pole-ból indulva a második, Verstappen a harmadik lett.

A verseny teljes végeredménye alább:

  • Facebook

Share This