A Mercedes finn pilótája, Valtteri Bottas nyerte az eseménydús Bakui nagydíjat, közvetlenül csapattársa, Lewis Hamilton és a Ferraris Sebastian Vettel előtt. Nagyot ment Leclerc, ám a győzelem helyett csupán a nap versenyzője elismerés és a leggyorsabb kör lett a jutalma.

 

Probléma nélkül rajtolt el a mezőny, ahol Hamilton keményen támadta Bottast, de a finn pilóta foggal-körömmel védte pozícióját és maradt az élen. Közben Sergio Perez pazar rajtot vett és pár kanyar alatt meg tudta előzni Verstappent és feljött a 4. helyre. Vettel maradt a 3. helyen, míg Leclerc startja rosszul sikerült és veszített néhány pozíciót. Bottas ezután nagyon rákapcsolt, a harmadik körre már 2,5 másodpoerc előnnyel rendelkezett Hamiltonnal szemben, és Vettel is 4 másodpercre szakadt le tőle.Még ebben a körben Leclerc megelőzte Kvyat a 8. helyért, Stroll pedig Ricciardotól vette el a 10. pozíciót. Az 5. körben Stroll és Ricciardo egyszerre előzte meg Albont, valamint Leclerc került Sainz elé. Alig egy körrel később Verstappen többszöri próbálkozás után DRS-sel vissza tudta előzni Sergio Perezt, Leclerc pedig elment a másik McLarent vezető Lando Norrist, így már a 6. helyen találta magát. Sokáig nem várt, így a következő körben már Perezt előzte és zárkózott fel az 5. helyre. Helyet cserélt ezután a két McLaren, ugyanis Sainz el tudott menni Norris mellett, átváve a 7. pozíciót.

 

  • Facebook

 

Az első kerékcsere már a 9. körben sorra került, miután Hülkenberg autóján elfogytak a lágy gumik. Egy körrel később Leclerc DRS-sel simán megelőzte Verstappent, így alig 10 kör után a 4. helyen haladt, nagyon jó tempót diktálva. Itt ugyan egy Red Bullt előztek, ám a másikkal Gasly előzött, mégpedig azt a Ricciardot, akinek épp a helyére érkezett; így feljött a 9. helyre. A középmezőnyből többen is boxba hajtottak a 11. körben: Perez, Stroll és Ricciardo egyaránt kiállt és mindhárman közepes gumikat kaptak. A top csapatok pilótái közül Vettel kezdte a cserét a 12. körben, pont akkor kiállva, amikor Leclerc tempóból megérkezett mögé. Ezzel Leclerc – aki eleve közepesen rajtolt – már harmadikként száguldott, Sainz 5., Gasly 7. Sokáig a többiek sem vártak a cserékkel, reagáltak a Mercisek. Bottas kezdte a cserét a 13. körben, majd jött Hamilton, Sainz és Verstappen is, így Leclerc átvette a vezetést, mögötte a kiállások után Bottas és Hamilton.

Friss gumikon támadta és előzte meg a 16. körben Norris a Haas-os Grosjeant, miközben Leclerc előnye már 12 másodperc volt. Szóltak is rádión Bottasnak, hogy emelje a tempót, mert egy Safety Car esetén Leclerc veszély nélkül kiállhatna kereket cserélni. Még ebben a körben taktikai cserét hajtott végre a két Red Bullos, hiszen Max frisebb gumikon ment Gasly mögött. A következő körre Bottas a kérésnek megfelelően gyorsult, és 10 másodpercre faragta le hátrányát, eközben Kvyat is megelőzte Grosjeant a 10. helyért.

Állás a 20. körben:

Leclerc, Bottas, Hamilton, Vettel, Verstappen, Gasly, Perez, Norris, Sainz, Kvyat, Grosjean, Magnussen, Ricciardo, Stroll, Raikkönen, Hülkenberg, Giovinazzi, Albon, Russel, Kubica

A 22. körben Ricciardo és Magnussen csatáztak, az ausztrál pilóta pedig fel is jött a 12. helyre. Ebben a körben egy érdekes dologra figyelhettünk fel, hiszen a teljes mezőny azonos típusú, közepes gumin futott, ami elég ritka dolog. A 25. körben Ricciardo hibába kergette Grosjeant, aki kicsúszott, így Ricciardo feljött a 11. helyre. Ám ezzel nem ért véget Grosjean kálváriája, hiszen megérkezett rá Giovinazzi és Hülkenberg is, a hármas csatából pedig a francia húzta a legrövidebbet.

Miközben a 28. körben Albon megelőzte Hülkenberget a 16. helyért, Bottas és Hamilton 2 másodpercre megközelítette az élen haladó Leclercet. Egy körre rá már DRS távolságba került Leclerchez képest Bottas, és Bottas mögött ugyan így Hamilton is, Vettel pedig 3 másodpercre követte őket. Leclerc gumijai ekkor már 29, Bottasé 17, Hamiltoné 16 míg Vettelé 22 körösek voltak. Nem is tudta sokáig tartani magát Leclerc, akit a Ferrari nem hívott ki friss gumikért, így Bottas a 32, Hamilton pedig a 33. körben ment el mellette.
Még ebben a körben egy elég bizarr eset is történt. Ricciardo épp előzni akarta Kvyatot, ám elfékezte magát, és kicsúszott a bukótérbe. Kvyat erre nem számított, így szintén elfékezte magát, kicsúszva 2-3 méterrel Ricciardo mögé. Azonban az ausztrál vélhetően nem nézett tükörbe, mert hátramenetbe kapcsolt és nemes egyszerűséggel bele tolatott a Toro Rossoba. Mindkét autó megsértült, ezért Ricciardo a 33., Kvyat pedig a 36. körben feladni kényszerült a versenyt.

 

  • Facebook

Vettelt a 34. körben Leclerc elé engedték, akit amúgy a következő körben ki is hívtak a boxba új lágy gumikért. A pályára visszahajtva épp Gasly mögé jött ki, aki a kopott gumik miatt nem nagyon tudott védekezni ellene és 1 körrel később el is ment mellette a Ferraris. A boxból rajtoló és kiváló teljesítményt nyújtó Gasly autója a 39. körben lelassult és kiállt a bukótérbe, ezzel versenyének vége szakadt. Az eset miatt VSC fázist vetettek be, melynek a 41. körben vetett véget a zöld jelzés.

Ekkor az állás:

Bottas, Hamilton, Vettel, Verstappen, Leclerc, Perez, Sainz, Norris, Stroll, Raikkönen, Albon, Giovinazzi, Magnussen, Hülkenberg, Russel, Kubica

3 körrel a zöld jelzést követően Bottas és Hamilton már 3 másodperces előnyt épített ki Vettel előtt. Az erőviszonyok hátrébb megfagyni látszottak ekkor, ám Hamilton folyamatosan csökkentette hátrányát. A 47. körben 1,6 másodpercre autózott Bottas mögött, a 48-ban pedig már 1 másodpercnél is közelebbről követte őt Hamilton. Még ebben a körben kihozták Leclercet friss gumikért, hiszen biztonságos távolságban autózott Perez előtt, így rámentek vele a leggyorsabb körért járó +1 pontra. Az utolsó két körben minden létező tartalékot rácsavartak a Mercisek, egyikőjük sem akarta a másiknak átengedni a győzelmet. Bottasnak egy lekörözött Williams némi segítséget adott a védekezésben, és a leintésig már nem is tudta őt megelőzni Lewis Hamilton, így idei második győzelmét aratta a finn pilóta, Hamilton és Vettel előtt. Ezzel pedig történelmet írt a Mercedes, ugyanis még soha nem történt olyan, hogy egy csapat az év első négy versenyén egyaránt kettős győzelmet arasson. Bottasnak pedig talán a sors adta vissza tavalyi elvesztett győzelmét.

 

  • Facebook

Share This