Amikor júliusban Vergne megszerezte második bajnoki címét, még nem tudatosult bennünk, hogy ebben az évben, még kezdetét veszi az új szezon, melyben már több gyári csapat, több sztárpilóta garantálja az izgalmakat, a drámákat, és hozza el a fenntartható versenyzést 12 csapatban 14 versenyt futva az idény során.

Mivel egyesével nem foglalkoztunk a pilótakeringővel, és az új csapatokkal sem, az új szezon alkalmával ezt pótoljuk először.

Az Envision háza táján nem történt komoly változás, Bird-Frijns párossal vágnak neki az évadnak, és az Audi hajtáslánc is maradt a régi.

A NIO 333 Oliver Turvey mellé a kínai Ma Csing-hua-t szerződtette a Mulsanne WTCR csapatából. A csapat neve hasonló, ám a tulajdonosi gárda a szünetben lecserélődött.

A HWA Racelab felmelegítvén a boxot a stuttgarti gárdának Mercedes-Benz EQ Silver Arrow 01 néven folytatja. Vandoorne marad, Paffett helyére pedig a F2 regnáló bajnoka, Nyck de Vries lesz. Ő Tom Dillmant váltja.

  • Facebook

A Geox Dragonhoz érkezik a másik nagyágyú, nevesül Brendon Hartley, aki a Torro Rossós kalandja előtt a WEC-ben aratta a sikerei zömét. Mellé a DTM-ből Nico Müller érkezik. A csapat tavaly három versenyzővel áll fel (Günther, Nasr, López), idén is a tavalyi Penske hajtásláncot használnak.

Az Audi ABT Schaefflernél nem változtatják meg ami jól bevált, továbbra is az Abt-Di Grassi páros hajtja a ingolstadtiakat a győzelem felé.

A DS Techeetach foggal körömmel ragaszkodik a bajnokához, de André Lotterer, akit azonnal érintünk, helyére Antonio Félix da Costa érkezik a francia-kínai csapathoz.

  • Facebook

Második újonc a TAG Heuer Porsche, akik André Lotterert és Neel Janit igazolták az idényre. Előbbi a Techeetach-tól, utóbbi pedig a Rebellion WEC csapatától érkezik. 

A Venturinál is maradt a páros, Massa és Mortara idén már Mercedes hajtáslánccal, de továbbra is Sussie Wolff irányítása mellett vág neki a hatodik szezonnak.

A Panasonic Jaguar Evans mellé szintén a WEC-ből igazolt, jelesül James Caladót, az AF Corse csapatától. 

  • Facebook

A Nissan e.dams háza táján sem változott sok minden, idén is Rowland-Buemi párossal állnak rajthoz, a gyári csapatokhoz hasonlóan saját hajtásláncot használva.

A Dragontól a BMW i Andretti csapatához igazoló Maximilian Günther váltja a Techeetach-hoz szegődő da Costát, a garázs másik oldalán pedig ismét Alexander Sims foglal majd helyet.

Az indiai Mahindránál is marad minden a megszokott kerékvágásban, d’Ambrosio és Wehrlein gyűjti majd nekik az egységeket.

A naptár tekintetében is voltak változások: Szöul, Jakarta került be, London pedig vissza a versenyek közé, méghozzá egy beltéri pályaszakasszal. A brit fővárosban rendezik majd az szezonzárót júliusban, szokásos módon két futammal. Bern, Monaco és Hong Kong kikerült a helyszínek közül, utóbbi vélhetően a jelen politikai helyzet miatt, mivel a város inkább hasonlít egy rendetlen kamasz szobájára, mint olyan helyre ahol versenyezni lehetne. Rijád (Ad Diriyah) pedig idén dupláz, mivel két versennyel indul a szezonnyitó is.

Képtalálat a következőre: „london eprix”
  • Facebook

Szabályok tekintetében is hoz kisebb nagyobb újdonságokat: Plusz 10kW Attack mode alatt, amit Full Course Yellow alatt nem lehet aktiválni. Piros zászló alatt az óra megáll, hogy ne a boxban álldogálás vegye el a versenyidőt. Talán a leglényegesebb pedig az az egy pont, amit az időmérő győztesének adnak (büntetés esetén is megkapja).

Az időmérő magyar idő szerint reggel 8:55-kor kezdődik szombaton, majd délután 12:45-kor rajtol az első verseny, amit másnap 13:00-kor követ a második.

Share This